Page 22 - Banyo Mutfak Dergisi
P. 22

Kodu taratın,                            B
                    internet sitesini inceleyin.         RÖPORTAJ
                    www.yapilir.com
                                 Her banyo tasarımı




                                 bir hikaye ile başlıyor...



                                 Projeleriyle adından söz ettiren Mimar Hasan Günsev’le banyo tasarımı
                                 üzerine kısa bir röportaj gerçekleştirdik. Yapılır markası ile yakın iş
                Hasan Günsev
             Hasan Günsev Mimarlık   birliği içinde bulunan Günsev, tasarım cephesindeki son yenilikleri ve
                   Mimar
                                 ilham kaynaklarını Banyo+Mutfak Dergisi okurları ile paylaştı.

                                                                                                            Hansgrohe


































            Banyo için ürün seçimi yaparken    batarya fotoselli mi olacak gibi tüm soruları da   Dünyadaki tasarım trendlerini
            neleri göz önünde bulundurursunuz?  beraberinde getiriyor. Ya da belki bu ailenin bir   projelerinize nasıl yansıtıyorsunuz?
            Her proje bir hikaye ile başlıyor. Her hikayenin ayrı   köpeği var ve daha büyük bir lavaboya ve spiralli
            ihtiyaçları oluyor ve bu hikayeyi destekleyecek,   bataryaya ihtiyacı var…  Dünyada her an değişmekte olan tasarım
            hikayeye değer katacak markalara ihtiyaç                              trendlerini takip edip farklı örnekleri yorumlayarak
            doğuyor. Bu noktada araştırma yapmak, trendleri   Banyo ve mutfak için ürün    onlara yeni bakış açıları getiriyoruz. Proje trendleri
            takip etmek, yeni ürünleri keşfedip onları   seçimi yaparken yardım aldığınız    ve kullanıcı talepleri sürekli bir değişim halinde,
            kullanmak büyük önem arz ediyor. Ürün seçimi   site ve hizmetler var mı?  bu değişimi iyi yorumlayıp kişiye özel tasarımlar
            yaparken projenin ihtiyaç ve beklentilerine göre   Evet bu konuda mimarların mutlaka destek   gerçekleştiriyoruz. Her sene aksatmadan tasarım ve
            beğendiğim, takipte olduğum markaların ürün   alması gereken siteler veya marka temsilcileri   yapı fuarlarına katılıyoruz. Örnek vermem gerekirse
            gamına bakıyorum. Her ürün de ayrı bir hikaye için   oluyor. Bu şekilde süreç bizler içinde daha   bu sene yurt içinde Unicera’ya, yurt dışında da;
            tasarlanmış oluyor aslında. Yaratmak istediğim   hızlı ve kolay geçebiliyor. Bize destek sağlayan   Frankfurt’taki ISH’ye, Paris’teki Maison&Objet’e ve
            atmosfere uygun olarak seçtiğim ürünün formu,   önemli markalardan biri de Yapılır. Özellikle   Milano’daki Salone del Mobile’ye katıldım.
            rengi, dokusu, boyutları ve özelliklerinin yanı sıra   yapilir.com’dan alışveriş yapmak ve ürün seçmek   İnternet aracılığıyla her yere ve her ürüne
            seçtiğim farklı ürünlerin birbirleriyle harmonisi   işimizi çok kolaylaştırıyor. Sitenin arayüzünün   kolayca ulaşıyoruz; dünya küçüldü. Çok
            benim için önemli oluyor.          kullanımı kolay, hızlı ve anlaşılır. Çoğu online   okuyan mı bilir çok gezen mi derler ya? Ürünü
            Ürün seçimi yaparken kullanıcıların    alışveriş sitesinde ürünü incelerken arayüzünün   fuarda görmek size neler kazandırıyor?
            özel istekleri oluyor mu?          karmaşıklığı yüzünden ürünün ebatlarını   Benim mimar olarak kendime yapabileceğim en
            Tabii oluyor. Projeler hikayeleriyle özelleşirken   göremiyorsunuz ya da CAD dosyasına ihtiyacınız   güzel şey zihnimi dinç tutup ruhumu iyi beslemek.
            aslında kullanıcılarla da şekillenmiş oluyor.   var ve bu dosyaya ulaşmak için başka bir   Bunun için gidip ürünü yerinde görmek, ürünün
            Örneğin 4 adet aynı tip villa projesi   pencereye yönlendiriliyorsunuz, ayrıca    tasarımının hikayesini markanın kendisinden
            çalışıyorsunuz; belki 4 aile de akraba ancak   ürün çizimleri parça parça olabiliyor. Bunlar   dinlemek benim ürünü daha iyi anlamamı sağlıyor.
            yaşam tarzları, beklentileri, kişilik özellikleri ayrı   bizi yoruyor. Yapılır’da ise ihtiyacımız olan her   Hele fuar yurt dışındaysa fuarı yapıldığı şehri
            talepleri de beraberinde getiriyor. Bu bir lavabo   şeye tek sayfadan ulaşıyoruz. Ürünün özellikleri,   gezmek de beni bir mimar olarak besliyor. Zaman
            bataryasının özelliklerini bile belirleyebiliyor.   malzemesi, ebatları, çizimleri, uyumlu    geçtikçe kendime ve işime bakışımın da değiştiğini
            Mesela açma kolu sol tarafta mı olacak, batarya   ürünler hepsi ürün sayfasında. Bu özellikle bir   fark ediyorum; değişip dönüştükçe kendimi de
            tezgaha mı lavaboya mı monte edilecek yoksa   mimar için çok değerli.  daha iyi tanıyor ve çizgimi daha çok seviyorum.



    22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27