Page 22 - Banyo Mutfak Dergisi
P. 22
Kodu taratın, B
internet sitesini inceleyin. RÖPORTAJ
www.yapilir.com
Her banyo tasarımı
bir hikaye ile başlıyor...
Projeleriyle adından söz ettiren Mimar Hasan Günsev’le banyo tasarımı
üzerine kısa bir röportaj gerçekleştirdik. Yapılır markası ile yakın iş
Hasan Günsev
Hasan Günsev Mimarlık birliği içinde bulunan Günsev, tasarım cephesindeki son yenilikleri ve
Mimar
ilham kaynaklarını Banyo+Mutfak Dergisi okurları ile paylaştı.
Hansgrohe
Banyo için ürün seçimi yaparken batarya fotoselli mi olacak gibi tüm soruları da Dünyadaki tasarım trendlerini
neleri göz önünde bulundurursunuz? beraberinde getiriyor. Ya da belki bu ailenin bir projelerinize nasıl yansıtıyorsunuz?
Her proje bir hikaye ile başlıyor. Her hikayenin ayrı köpeği var ve daha büyük bir lavaboya ve spiralli
ihtiyaçları oluyor ve bu hikayeyi destekleyecek, bataryaya ihtiyacı var… Dünyada her an değişmekte olan tasarım
hikayeye değer katacak markalara ihtiyaç trendlerini takip edip farklı örnekleri yorumlayarak
doğuyor. Bu noktada araştırma yapmak, trendleri Banyo ve mutfak için ürün onlara yeni bakış açıları getiriyoruz. Proje trendleri
takip etmek, yeni ürünleri keşfedip onları seçimi yaparken yardım aldığınız ve kullanıcı talepleri sürekli bir değişim halinde,
kullanmak büyük önem arz ediyor. Ürün seçimi site ve hizmetler var mı? bu değişimi iyi yorumlayıp kişiye özel tasarımlar
yaparken projenin ihtiyaç ve beklentilerine göre Evet bu konuda mimarların mutlaka destek gerçekleştiriyoruz. Her sene aksatmadan tasarım ve
beğendiğim, takipte olduğum markaların ürün alması gereken siteler veya marka temsilcileri yapı fuarlarına katılıyoruz. Örnek vermem gerekirse
gamına bakıyorum. Her ürün de ayrı bir hikaye için oluyor. Bu şekilde süreç bizler içinde daha bu sene yurt içinde Unicera’ya, yurt dışında da;
tasarlanmış oluyor aslında. Yaratmak istediğim hızlı ve kolay geçebiliyor. Bize destek sağlayan Frankfurt’taki ISH’ye, Paris’teki Maison&Objet’e ve
atmosfere uygun olarak seçtiğim ürünün formu, önemli markalardan biri de Yapılır. Özellikle Milano’daki Salone del Mobile’ye katıldım.
rengi, dokusu, boyutları ve özelliklerinin yanı sıra yapilir.com’dan alışveriş yapmak ve ürün seçmek İnternet aracılığıyla her yere ve her ürüne
seçtiğim farklı ürünlerin birbirleriyle harmonisi işimizi çok kolaylaştırıyor. Sitenin arayüzünün kolayca ulaşıyoruz; dünya küçüldü. Çok
benim için önemli oluyor. kullanımı kolay, hızlı ve anlaşılır. Çoğu online okuyan mı bilir çok gezen mi derler ya? Ürünü
Ürün seçimi yaparken kullanıcıların alışveriş sitesinde ürünü incelerken arayüzünün fuarda görmek size neler kazandırıyor?
özel istekleri oluyor mu? karmaşıklığı yüzünden ürünün ebatlarını Benim mimar olarak kendime yapabileceğim en
Tabii oluyor. Projeler hikayeleriyle özelleşirken göremiyorsunuz ya da CAD dosyasına ihtiyacınız güzel şey zihnimi dinç tutup ruhumu iyi beslemek.
aslında kullanıcılarla da şekillenmiş oluyor. var ve bu dosyaya ulaşmak için başka bir Bunun için gidip ürünü yerinde görmek, ürünün
Örneğin 4 adet aynı tip villa projesi pencereye yönlendiriliyorsunuz, ayrıca tasarımının hikayesini markanın kendisinden
çalışıyorsunuz; belki 4 aile de akraba ancak ürün çizimleri parça parça olabiliyor. Bunlar dinlemek benim ürünü daha iyi anlamamı sağlıyor.
yaşam tarzları, beklentileri, kişilik özellikleri ayrı bizi yoruyor. Yapılır’da ise ihtiyacımız olan her Hele fuar yurt dışındaysa fuarı yapıldığı şehri
talepleri de beraberinde getiriyor. Bu bir lavabo şeye tek sayfadan ulaşıyoruz. Ürünün özellikleri, gezmek de beni bir mimar olarak besliyor. Zaman
bataryasının özelliklerini bile belirleyebiliyor. malzemesi, ebatları, çizimleri, uyumlu geçtikçe kendime ve işime bakışımın da değiştiğini
Mesela açma kolu sol tarafta mı olacak, batarya ürünler hepsi ürün sayfasında. Bu özellikle bir fark ediyorum; değişip dönüştükçe kendimi de
tezgaha mı lavaboya mı monte edilecek yoksa mimar için çok değerli. daha iyi tanıyor ve çizgimi daha çok seviyorum.
22