Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar
Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar

Seramiksan’da 2021 showroomlar yılı olacak

Pandemi sürecini verimli geçiren markalardan biri olan Seramiksan’ın Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar, “2021 yılında başta İstanbul, Ankara, Antalya, Bursa ve Adana olmak üzere Türkiye’nin en önemli merkezlerinde mevcut showroomlarımızı yenilemeye ve yeni showroomlar açmaya devam etmeyi planlıyoruz” dedi.

Geçtiğimiz yıl dünya maalesef bugüne kadar çok fazla tanık olmadığı çok büyük bir global pandemi krizi ile karşı karşıya kaldı. Ocak ve Şubat aylarında Uzakdoğu’da ortaya çıkan hastalık Mart ayı ile beraber kendisini ülkemizde de göstermeye başladı. Alınan hızlı tedbirlerle beraber Nisan ve Mayıs aylarında kontrol altına alınan virüs, yaz aylarının gelmesi ve uzun bayram tatillerinde de etkisiyle ne yazık ki Kasım ve Aralık aylarında tekrar ülkemiz için sıkıntılı bir duruma geldi. Ancak başta hizmet sektörü olmak üzere birçok sektörü olumsuz yönde etkileyen salgın hastalığa rağmen Türkiye ekonomisi 2020 Haziran ve Temmuz aylarında verilen düşük faizli krediler ile başta otomotiv olmak üzere inşaat sektörünü de son derece olumlu etkilendi.

Pandeminin olumlu/olumsuz yanları

Yaklaşık üç yıldır birikmiş olan konut stoğu, geçtiğimiz 4/5 aylık dönemde hızla eridi. Bunun yanı sıra, özellikle sokağa çıkma yasaklarının etkisiyle evlerde geçirilen uzun zamanlar, insanların tekrar banyo ve mutfaklarını yenilemek, evlerini ve yaşam alanlarının konforunu arttırmak ve güzelleştirmek için de bir fırsat yarattı.

Tüm bunların yanı sıra, yarım kalan inşaatların da hızla tamamlanması, özellikle seramik, vitrifiye ve banyo mobilyalarına olan talebi beklenenin ötesinde hızla arttırdı. Diğer yandan kurlardaki hızlı yükseliş zaten dünya piyasalarının altında seyreden Türk seramik ve vitrifiye ürünlerinin fiyatlarını yurtdışı piyasalar için çok daha cazip bir hale getirdi.

Seramik sektörünün güçlü oyuncuları pandemiyi nasıl geçirdi?

İşte modern hayatımızın en zor geçen bu dönemini en genel hatlarıyla bu şekilde özetleyen Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar, seramik sektörünün güçlü oyuncularının ve bu oyunculardan biri olarak pandemi sürecini nasıl geçirdiklerini şöyle anlattı:

Verimli geçen bir yıl oldu

“Seramiksan olarak geniş ürün portföyümüz yaygın bayi ağımız ve yüksek kapasitemiz ile çok hazırlıklı olarak girdiğimiz bu dönemi son derece verimli geçirdik. Seramiksan ile iş yapan başta yetkili satıcılarımız olmak üzere tali bayilerimiz, mimarlarımız müteahhitlerimiz ve dekorasyon firmalarımız ürün tedariği ile ilgili herhangi bir problem yaşamadılar. Bunun yanı sıra Vitrifiye grubunda 2020 yılında Vitrifiye ürün kolleksiyonumuza dâhil edilen üç yeni takımda, tüm sektör profesyonellerinin beğenisini kazandı.

Sektör eskiye göre çok daha başarılı olacak

2021 yılında da her ne kadar artan faiz oranlarının konut kredilerine yansıması, yeni konut satışlarına olan talebi bir miktar azaltsa da, başlayan yeni projelerin hızla ilerlemesi devam eden konut projelerinin tamamlanması, tadilat ve dekorasyon işlerinin de aynı tempoda devam edeceği kanısındayız. Yurtdışı pazarlarda da Türk seramik sektörünün eskiye göre çok daha etkili ve başarılı olacağını düşünüyoruz.

Dolayısı ile tüm bunlara paralel olarak Seramiksan mevcut kapasitesinin tamamını kullanarak, iç ve dış pazarlara, buralardaki dağıtım noktalarına, dünyadaki en son trendlere göre hazırlanmış ürün portföyünü sunmaya devam edecek.

Mevcut ürünlere ek banyo mobilyaları

Seramiksan olarak üretmiş olduğumuz yer, duvar ve porselen karoların yanı sıra Vitrifiye grubu ürünlerinin yanına bu yıl banyo mobilyalarını da ekledik. Önümüzdeki yıllardan itibaren Seramiksan Consept mağazalarına gelen müşterilerimiz mutfaklarda ve banyolarda aramış oldukları birçok ürünü Seramiksan kalitesi ile hemen hemen tüm ürün gruplarında rahatlıkla bulabileceklerdir.

250’nin üzerinde Seramiksan consept mağazası

Bu amaçla Türkiye genelinde 250’nin üzerinde Seramiksan consept mağazası oluşturulmuş ve oluşturulmaya devam edilmektedir. Bu amaçla Seramiksan mimari departmanı çok geniş bir kadro ile Türkiye’nin birçok şehrinde bayilerinin taleplerini karşılayacak perakende satış noktalarını dünyadaki en son trendlere uygun birer sunum noktası haline gelmesi için gerekli çalışmaları yapmaya devam edeceklerdir. 2021 yılında başta İstanbul, Ankara, Antalya, Bursa ve Adana olmak üzere Türkiye’nin en önemli merkezlerinde mevcut showroomlarımızı yenilemeye ve yeni showroomlar açmaya devam etmeyi planlıyoruz.”

Yorum Yap

Yorum Yapmak İçin Tıkla

Kategoriler