Adell 2019 Hedefleri İçin Umutlu

Yılın ilk yarısını ihracat çalışmalarını arttırdıkları bir dönem olarak kaydeden Adell Armatür ve Vana Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürü Ergun Topçu, 2019’un ikinci yarısı ve seçimsiz geçecek önümüzdeki yıllar da vakit kaybetmeden, ekonomi öncelikli ve israftan kurtulmuş bir gelişim modelinin izlenilmesi gerektiğini söyledi.

Pek çok sektörde olduğu gibi yapı sektörü için de zor bir dönem olan 2019’un ilk yarısı çoktan bitti ama markalar bu dönemi nasıl geçirdi? Hatta 2019’un ikinci yarısında ve gelecek yıllarda neler olacak? Türkiye’nin lider; yenilikçi teknolojileri kullanarak banyo-mutfak armatürleri, duş sistemleri, mekanik tesisat malzemeleri ve banyo aksesuarları üreten markası Adell, 2019’daki iç piyasalardaki durgunluğu dış satışlarla ve perakende pazarına yaptığı satışlarla aşmaya gayret etti. İşlerin, yılın ikinci yarısında toparlanma sürecine girerek 2020’den itibaren daha iyi olacağına inanan Adell, Türkiye adına geçmişte kaybedilenlerin gelecek dönemde telafi edileceğini umuyor.

Belirsizlikler ortadan kalkınca işler açılacak

Dünyada yükselme trendi gösteren Türkiye algısının daha da büyümesini arzuladıklarını ifade eden Adell Armatür ve Vana Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürü Ergun Topçu, şu açıklamalarda bulunuyor: “Ümidimiz ve dileğimiz şudur ki, ülkemizde ve dünyamızda siyasi ve ekonomik istikrar gelişsin, işler açılsın ve fabrikalarımızın çarkları daha hızlı dönsün. Gençlerimiz gelecek planlarımızı ülkemizde yapsınlar. Döviz kurlarının stabil hale gelmesi, belirsizliklerin ortadan kalkması halinde sektörümüzde işler açılacaktır.

“Hedefimiz pazar payımızı büyütmek”

40’ın üzerindeki sayıda ülkeye yaptığımız ihracatlarla sallandırdığımız ülkemiz şanlı bayrağını, “Kaliteli Türk Malı” algısını daha çok ülkeye taşımanın çabası içindeyiz. Yapacağımız çalışmalarla ihraç pazarlarımızda derinleşmeyi ve Pazar payımızı büyütmeyi hedefliyoruz.

“Artık dünya kalitesinde ürünler üretiyoruz”

Temel hammaddesi-girdisi iç pazardan temin edilen bir sektör olarak armatür, musluk ve vana sektörü büyük bir potansiyele sahiptir. Sektörümüzdeki üretici kuruluşlarımızın teknolojileri, üretim kaliteleri gelişmiş ülke standartlarını yakalamış durumdadır. 

Dünya kalitesinde ürünler üretiyoruz artık. Biriktirdiğimiz deneyimler, mekanik, mühendislik ve yazılım becerilerimizle artık kendi teknolojilerimizi üretir hale gelmiş durumdayız. Bakır hammadde kaynaklarımız yeni açılan ciddi maden yataklarıyla birlikte derinleşmekte, büyümektedir. Bu madenlerimizi katma değerli ürün olarak satmanın yollarını zorlamayız.

“Yakalanan bu başarıyı diğer alanlarda da perçinleyeceğiz”

Seramik, vitrifiye, panel radyatör, kombi cihazları ve çimento gibi yapı grubu ürünlerinde yakaladığımız ülke başarısını, tüm sektör paydaşlarımızın gayretleri ile armatür, musluk ve vana grubunda da yakalayacağımıza inanıyoruz. Ürünlerimizin kıymetli madenler grubuna giren, değerli ürünler olması itibariyle dünyanın her ülkesi, insanın yaşadığı her yer bizler için potansiyel pazarlardır.

Ülkemizdeki son dönemde gelişen ve maliyetleri makul seviyelere ulaşan lojistik imkanlarımızla dünyanın her yerine mal satabiliriz.

Bu bir sorumluluktur

Yurt dışına hammadde olarak 5 dolar/kg fiyatlar civarında ihraç edilen pirinç hammaddemizi teknolojik tesislerimizde işleyerek, ilave komponentleriyle birlikte ürün haline getirdiğimizde 18-20 dolar/kg. gibi fiyatlarla ihraç edebilmekteyiz ki, aradaki katma değer ülkemizin, mühendisimizin, çalışanımızın emeği olarak bu ülkede kalmaktadır. Dolayısıyla gerek devletimizin 2023 hedeflerine katkı, gerek maddi ve kültürel zenginlikler üreterek çalışanlarımızın, şirketlerimizin ve ülkemizin refah seviyesinin gelişmesini teminen sektör olarak üretimlerimizi ve ihracatlarımızı artırmamız bir sorumluluktur diye düşünüyoruz.

Yılın ikinci yarısının ve bundan sonraki günlerin şirketlerimiz, sektörümüz, ülkemiz ve dünyamız lehine gelişmesini, hepimize başarı, istikrarlı ve bereketli kazançlar getirmesini dileriz.”

Yorum Yap

Yorum Yapmak İçin Tıkla

Kategoriler